neděle

Jak na marketing: Porouchaná gravitacia

Nedávno jsem narazil na YouTube na archivní kousek. Záznam televizního vysílání z roku 2011. Jednalo se hlavní zpravodajskou relaci. Slovenskou. (Ano, mají tam televize. Někde prý i internet.) Kluci po objevení televize a drogového doupěte zřejmě chtěli prorazit a přilákat na Slovensko nějaké zahraniční kapacity.
Přísným okem kritika jsem to však zhlédl a ihned si uvědomil, že tady jsme úplně jinde. Na tohle mi obyčejné škály hodnocení stačit nebudou...

Fyzikálna anomália

"Zdá sa, že při Lačnove v prešovskom okrese neplatí gravitačný zákon", říká rozrušení reportérka a dodává, "že nejde o očný klam."
 Nezabržděná auta tu prý jezdí do kopce a ne z kopce. Záhadou prý zůstává, 'co tuto fyzikálnu anomaliu zposobouje...'
Odpověď není až tak prostá. Televize Markíza si dokonce pozvala geodety a místního správce jeskyně, aby to ověřili. Prešovská stavební průmyslovka asi plodí šikovné geodety! Jednu z odpovědí nám nabízí i mítní fyzikářka s dobře živeným muletem: "Buď porucha v gravitačnom poli Zeme, alebo porucha v tom magnetickom poli Zeme."
Jak reportérka následně prozradí, záměrem celé této akce bylo přilákat zvědavce a turisty na Slovensko. Klasická marketingová figura.

Záhada pokračuje

Protože se na první volavku nikdo zřejmě nechytil, dostal Martin Jedinák další dávku kokainu, lístek do Lačnova a vyrazil se studenty výše zmíněné stavební průmyslovky na další přezkoumání toho záhadného kopce.
Tentokrát doprovázeni samotným ředitelem, který jev nazval 'celosvětovou raritou', studenti zažívají šok s autobusem a s do kopce tekoucí vodou. 'Hore kopcom se im rozkotulja i ocelová gula'. Dalším trhákem tentokrát asi spíše pro mladší generaci měl být skateboard (Ano! Na Slovensku mají skateboardy!).
Jinak se nevyřeší nic. Martinovi asi došel kokain. Kopec tak nadále zůstává velkou záhadou...



Přestože se jedná o velmi známou figuru, slovenští žurnalisté se nebáli ji využít. Bohužel se jim ani nepodařilo udělat ji pořádně. Už samotný nápad je úplně na hovno. Kopec, kde nefunguje gravitace? Možná kdyby to nebylo tak hrozně průhledné, nějaké turisty (burany z Moravy) by teoreticky přilákat mohlo. Pro příště bych ale doporučil do reportáží místo vody zařadit pivo a klobásu.
Shrnu-li to, jednalo se o marketingový přešlap. Špatný nápad, ještě hůře provedený.
Celé redakci přeji, aby se jim experimenty s drogami příště vyvedly lépe. Zároveň si jim dovolím poradit, radši si to nejprve vyzkoušejte a až pak točte!

Celkové hodnocení marketingu akce: Slovensko

Žádné komentáře:

Okomentovat